Статті

Публічні виступи: думай як лідер, говори як оратор

Лідер не існує без команди. Саме вона надає йому право та можливість вести та бути першим. Для того, щоб робити це успішно, життєво важливою якістю є вміння спілкуватись з іншими. Одним із елементів комунікативних навичок є здатність виступати перед публікою. Однак, за виключенням досвідчених ораторів та володарів природного таланту до захоплення уваги аудиторії, більшість людей схильна нервувати та, часом, боятись виступати на публіці. На щастя, вміння виступати як спікери на конференціях TED talks, можна розвинути. Ну а щоб зробити ваш виступ більш цікавим та знизити рівень тривоги, можете скористатись нашими порадами.

Публічний виступ – хвилинне мистецтво. Зазвичай тривалість презентації вимірюється хвилинами і кількість їх невелика. За короткий проміжок часу потрібно зачарувати публіку, представити їй необхідну інформацію та ще й запропонувати кілька ідей. Отож, для успіху потрібно уважно рахувати не тільки хвилини, а й секунди і не витрачати їх даремно. Проте, не заповнюйте свою промову лише словами, пам'ятайте про паузи, жести та необхідне мовчання.

Найголовніше завдання промовця – відчути свій голос. Часто інформацію, якою діляться під час промов, слухачі уже знають, тому дуже важливо не перейматись новизною даних, а додати частину свого життя, своєї особистості у промову. Майя Ангелоу впевнена: «Люди забудуть, що ти говорив, що робив. Та вони ніколи не забудуть, що відчували поряд з тобою».

Вивчити аудиторію – перше завдання виступаючого. Політики, публічні люди, науковці та викладачі знають, що одні і ті ж ідеї, одні і ті ж доповіді, одні й ті самі лекції сприймаються різними групами слухачів по-різному. Намагатися донести до кожного в аудиторії свою точку зору може видатись недосяжною місією. Розуміння потреб слухачів, їх інтересів та настроїв та відображення цього у помові отримає нагороду у вигляді уважних та вдячних вух та очей аудиторії. Під час промови звертайтесь до слухачів, спостерігайте за їх реакцією та довіряйте своїм відчуттям, якщо хочеться зімпровізувати чи пожартувати.

Слухачі, які критикують, навчать більше ніж ті, хто проводжає вас оваціями. Більшість ораторів на початкових стадіях нестерпно чекають схвалення аудиторії та її прихильності. Лише з часом приходить розуміння, що саме критика дає нові можливості до зростання, показує нові вектори вдосконалення та «білі плями», які потребують заповнення. Тож вгамувавши першу жагу до визнання, з нетерпінням чекайте на зауваження та запитання.

Не кожна аудиторія ваша. Якщо ви хочете, щоб вашу промову (доповідь чи статтю) почули усі, значить ви не достатньо часу приділили визначенню особливостей своєї цільової аудиторії. Усім землянам навряд чи буде цікаво послухати вас. Доречніше сконцентруватись на конкретній групі та писати промову, уявляючи їх.

Загалом, мета будь-якої промови служити аудиторії. Щоб знизити тривожність та нервовість від виголошення промови, змініть фокус. Зрештою, ви говорите не для себе, а щоб допомогти аудиторії. Засоби, якими ви озброєні – інформація, ваш голос, мотивація – допоможуть це зробити. Тож під час підготовки до виступу намагайтесь знайти відповідь на питання якими чином ваша промова допоможе слухачам досягти мети.

З-за столу потрібно виходити трішки голодним. Одне із правил публічних виступів – чим менше – тим краще. Жоден слухач не скаржиться, коли спікер за короткий час викладає суть та встигає за регламентом. Під час підготовки до виступу намагайтесь закласти часу на промову менше, ніж очікує аудиторія та здивуйте їх.

Кожен виступ особливий, кожен спікер – індивідуальність, так само як і слухачі в аудиторії унікальні. Сподіваємось, поради допоможуть покращити ваше уміння виступати перед публікою. Однак, практика – найкращий спосіб опанувати ораторське мистецтво.

Для запису на тренінг із ораторського мистецтва, заповніть, будь ласка, форму.

Для запису на курс «BGKU Toast Club», зареєструйтеся.

Помітили помилку в тексті? Виділіть це слово мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Ви тут: